Yosemite

Már több mint két hónapja itthon vagyunk, de azért a Yosemite nemzeti parkot még szeretnénk bemutatni nektek! Megígérjük, hogy ez mostmár tényleg az utolsó nemzeti park. Kezdjük azzal, hogy az ötödik képet uraló brutál sziklafalnak még neve is van, ő az El Capitan és 1095 méterrel magasodik a völgy fölé. Hogy egyértelmű el capitan legyek, ez a völgy aljától, nem tengerszinttől számított magasság :)! A 9. képen még sziklamászokat is elcsíphettek, akik már negyedik napja vannak ezen a sziklán egy itt nyaraló nyugdíjas beszámolója alapján (aki egyébként egy távcsővel figyeli meg az összes mászót a völgyből).

Bédekker: aki erre jár, az ki ne hagyja az utat fel a Glacier Pointhoz! A kilátás brutál, úgyhogy egy kicsit meg is pihentünk és csak néztünk ki a fejünkből. Közvetlen velünk szemben látható ilyenkor a Half Dome, a másik híres pontja a parknak. Sajnos időnk már nem volt, hogy megmásszuk, pedig a beszámolók alapján megéri ez is. Miután másnap indult a repülőnk elindultunk a kocsinkhoz, hogy visszaguruljunk San Franciscoba. De belebotlottunk egy, mondanom sem kell, önkéntesbe, aki felhívta a figyelmünket, hogy az estét mindenképp várjuk meg, mert csillag-bemutató est lesz. Hát már előző este vagy egy órát bambultuk az eget a Kings Canyonból és tudtuk, hogy holdfogyta van, így innen is zseniális lesz az égbolt. A nem létező fényszennyezésről már nem is beszélve. A programot gyorsan átírtuk és maradtunk a bemutató estre, ami viszont egy külön posztot érdemel! Most pedig jöjjenek a képek a Yosemitéről.

Hely megtekintése nagyobb térképen!