2013. 02. 09.
Első felvonás: Ruhavásárlás
Vasárnap délután elvittek a lány munkatársak ruhát nézni. A KPHB bevásárló részre mentünk, az egyik lány férje vezetett, a dudaszóban ezen az úton sem volt hiány. Egy 4 szintes boltba tértünk be, ahol a földszinten árulták a ruha+nadrág kombókat (salwar kameez), a következő 2 szinten különböző minőségű szárik (indiai női viselet) sorakoztak a polcokon (még egy szint volt a férfiaknak). Itt úgy zajlik a vásárlás, hogy a vevőt leültetik egy pulthoz és az eladók elkezdik hozni az összehajtogatott ruhákat, amiket egy ügyes mozdulattal kilendítenek a pult fölé, így látszik a teljes ruha. Tanulnak az alapján, hogy mi tetszik és mi nem, próbálnak az ember kedvében járni. Vettem végül egy ruhát, kicsit át kell szabni a szoknya részét, mert itt nadrággal hordják a ruhákat, én meg anélkül fogom. A száris részlegen is jártunk, választottam is egy szépet, amit becsülettel körém is tekertek. Kis magyarázat: a szári igazából egy kis felsőrészből, valamint egy 6 méter hosszú anyagból áll, amit nagyon ügyesen magukra tekernek a nők. Nagyon szép volt az a szári, de nem tudnám mikor hordani, meg hát felvenni sem olyan egyszerű, így azt végül nem vettem meg. (Andris: ez hiba volt, nagy hiba.)
Harmadik felvonás: Utazás szervezés
Ez volt a héten a totál behalás, indiaiakkal megbeszélni valamit kész szenvedés. Egyrészt imádnak telefonálni, csak épp nem érteni őket normálisan. A hangátvitel minősége is szar és végülis egyikünk sem echte angol. Az email megy, de csak a kérdések 60%-ra válaszolnak, aztán ha meg valamit kitalálnak már nemigen lehet visszakozni. Így végül kp-ban fizetjük ki a keralai programot, mert amit küldtek netes payU invoice az soha nem is ment, de ezt nem értették meg. Az már csak hab volt a tortán, hogy később a delhi környéki program szervezésénél az avis honlapja sem fogadta el a kártyánkat. Eddig kizárólag repülőt, távolsági buszjegyet és hotelt sikerült neten foglalnunk. Azért reméljük 9-én délben tényleg várni fog minket a cochini reptéren a sofőrös autónk!