Narrawallee Surfhouse

Első fizetett szállásunk Narrawallee-ban volt, egy úgynevezett szörfházban. Az egészet teljesen véletlenül találtuk az airbnb-n. Az airbnb oldalon keresztül magánszemélyek tudják kiadni felesleges szobáikat mindenféle hozzánk hasonló idegeneknek. Ha szeretnétek kipróbálni (foglalni, de akár ki is adhattok szobát 🙂 ), használjátok Kati kódját a regisztrációnál (Airbnb regisztráció), így mindketten kapunk 5-6 ezer Forint kedvezményt a következő foglalásból (ti egyből megkapjátok és felhasználhatjátok, mi csak azután ha tényleg felhasználtátok).

Végül nem is ezen a rendszeren keresztül foglaltunk, hanem megtaláltuk a saját weblapjukat is és azon keresztül vettük fel velük a kapcsolatot, így egy kicsit olcsóbb is volt. A házaspár a saját házukat alakította át mini hotellé, van 3 kiadó szobájuk, a vendégekkel együtt laknak. Sőt reggel ők csinálják a reggelit!

Rövid verzióban szupi-szuper volt a szállás, de hosszabban is kifejtjük. Szóval az egész nagyon érdekes volt, már maga a ház is, ami eleve egy igen igényes családi ház. A földszinten volt egy közös nappali szerű rész mellette két kiadó szoba és ezekhez tartozott egy közös fürdőhelység. Ezt a nappalit használhattuk mi is, még egy mini snooker asztal is volt, illetve tv amit nem tudom ki kapcsol itt be :). Az emeleten volt még egy kiadó szoba illetve a család saját privát használatú helységei (saját nappalijuk, stb). Ezen felül itt volt a közös konyha is, amit szabadon használhattunk, beleértve a teraszon található gázos grillt! Itt a fenti teraszon volt a közös reggeli (óceánra rálátással), illetve végül itt is vacsoráztunk mindkét este.

A dolog itt nem ér véget, mert volt nekik egy rakás vízi játékszerük amiket szintén használhattunk. Szörfözni nem akartunk, ezért inkább paddle boardot kértünk. Ez a ráállós evezős cucc: egy nagyon stabil szörfszerű deszkán kell állni és hosszú evezővel lehet irányítani. Érdekesen (valljuk be furán) néz ki, de gondoltuk itt a jó alkalom kipróbálni. Steve, a szállásadónk, kivitte nekünk a két deszkát egy elszigeteltebb folyótorkolathoz, elmondta a lényeget majd magunkra hagyott. Viszonylag gyorsan belejöttünk, egy 10 perc után már megszokja az ember és jól tudtunk haladni is. Persze, hogy ne fázzunk kaptunk egy rendes, teljes hosszúságú wetsuitot (neoprén ruha), így nagyon kellemes volt a szeles-felhős-szemerkélő esős időben is az evezés. Megúsztuk végül beesés nélkül, de olyan nagyon nem tetszett meg egyikünknek sem (a kenu jobb), egyszer megérte kipróbálni.

Délutánra egy bodyboard-ot (mini szörfszerű, de nem ráállni kell, hanem ráfeküdni) kértünk kölcsön és kisétáltunk a helyi strandra. Nem volt 5 percre a háztól és nekünk megfelelő hullámok voltak. Sikerült jó pár hullámot elkapni és kijönni szinte a partig. Ekkor épp nem szörfözött senki, de azt is szoktak, házigazdáink nagy szörfösök, ők minden reggel a strandon kezdik a napot, ha megfelelőek a hullámok.

Még pár szó a helyiekről és a bizalomról. A szobához-házhoz nem kaptunk kulcsot ugyanis itt nem szokták bezárni az ajtókat. Amikor megjöttünk Steve várt minket és miután elmagyarázta mi-merre-meddig el is rohant szemészetre és ránk hagyta a házat. Később megjött Jen és ijedten kérdezte, hogy Steve fogadott-e minket, illetve elmagyarázott-e mindent :). Egyik este elmesélték, hogy 2012-ben kivettek egy év szabadságot, majd félúton rájöttek, hogy inkább nem is mennek vissza dolgozni, hanem megpróbálnak egy ilyen bed&breakfast-ből megélni. Úgy néz ki sikerülni fog, Steve még tanít matekot részállásban, de ha minden jól megy jövőre már arra sem lesz szükség. Végezetül egy link ha valaki erre tévedne (Narrawallee Surfhouse), illetve le a kalappal az airbnb előtt, hogy sikerült úgy felfuttatniuk a weblapjukat, hogy ebből sokan tényleg meg tudnak már élni.

Hely megtekintése nagyobb térképen!